söndag 13 december 2009

Vilken helg!

I fredags skulle jag och Anders ut och äta med Kajsa på Mando Tyvärr så var Kajsas dotter Cinna sjuk. Jag och Anders bestämde oss att vi ändå skulle gå dit och äta. Vi åt så klart planka.....mmmm vad gott! Det var en riktigt mysig fredagskväll.

I lördags steg vi upp tidigt för att rensa Anders förråd och körde det mesta av det till tippen. När vi ändå hade släp så körde vi till Ikea. Vilken upplevelse att gå (halv springa) där med Anders. Min handlingslista som jag hade skrivit var lång. Vi handlade ca en tredjedel av vad som stod på listan. Anders sa till mig att vi ser Ikea på olika sätt. Han sa så här:
"Nina, jag ser Ikea som ett onödigt ont att åka till medan du njuter av att gå här och titta". Helt sant, tänkte jag. Därför kommer jag att åka utan Anders nästa gång jag ska till Ikea =)
Detta fick vi bla handlat:

När vi var klara där körde vi ut till huset och satte de ny inköpta möblerna där. Kändes så skönt att vi kunde ställa av de där och vad mysigt att komma ut till vårt hus.

På kvällen kom Catta, hon och jag åkte till Hipp
Där dansade vi hela natten lång till underbar schlagermusik =)

Ikväll ska jag och Anders åka till Frenninge kyrka och titta på luciatåg. Emma (min bror extra dotter) ska vara lucia och Matilda (min brors dotter) ska sjunga i kören. Efter det åker vi hem till dem för en lucia fika. Mysigt!

1 kommentar:

  1. Då går flyttlasset till helgen??
    Lycka till!
    Ikea är mysigt att gå & titta i. Konstigt nog så brukar det vara nån slags inträdesavgift (eller kanske utträdesavgift) där, för jag kan iallafall inte bara gå in och ut igen utan att ha nåt med mig ut...
    God Jul & Gott Nytt År önskar Anette & Peter & co

    SvaraRadera