måndag 4 maj 2009

Helgen & Hannas födelsedag!

Vilken underbar helg vi haft.

Det började i torsdags på valborg. Vi var hemma hos Therese, Alex och Fritjof. Henrik, Maria och deras lille Marcus var också där. Vi åt och drack gott i väldigt trevligt sällskap.
Jag , Therese och Maria gick och tittade på bålet. De andra var inne tillsammans med barnen.

På fredag kväll var vi hos Per, Mona, Kasper och Matilda. Kasper och Matilda blev riktigt glada när jag började skriva upp olika matte uppgifter till dem. Får prova på barnen det som jag lär mig i skolan.... Sedan spelade vi spel. Ännu en trevlig kväll!

När vi vaknade på lördag packade vi väskan och hundarna, Maya, Mocca och Clyde. Sedan körde vi ner till Sövdesjön och lade oss och slappade, skönt. När vi blev hundgriga körde vi till Byakrogen i Blentarp och åt kycklingsallad...mmmmmm den är så god!!
Väl hemma på Bökhult (hos mina föräldrar) började vi klippa gräs och vattna i mammas växthus. De var uppe i Mariestad så vi fick sköta gårdssysslor, kul.
På kvällen gick vi ner och satte oss i jakt tornet för att titta närmare på vildsvinen, men de kände nog lukten av oss för de vågade inte komma fram. Vi gick upp och tog bilen och körde en runda istället. Då såg vi en stor flock med dovhjortar, ca 50 st.

På söndagen packade vi ihop väskorna och gav oss in till Malmö igen. På kvällen kom Anders kompis Peter hit. Vu åt middag tillsammans och han hjälpte mig med matten. Tur att Anders känner en duktigt matte lärare.

Idag fyller Hanna 8 år! Grattis stora tjejen!!! Hoppas du får en rolig dag!

Nu ska jag iväg till skolan.

1 kommentar:

  1. Tack för hjälpen - mer än vi förväntade oss!
    Åsa & Gert

    SvaraRadera