måndag 18 maj 2009

Ny vecka...

Då har helgen rullat förbi. Jag har varit i Hörby på hundutställning,. Resultat finns på mammas och pappas hemsida http://www.svinghammars.com/

Annars har vi haft en lugn helg. Vi tog in min cykel till Malmö igår. Så det blev en riktigt lång cykelrunda igår med Maya i cykelkorgen. När Anders cyklade mer än två meter framför mig och Maya ställde sig Maya upp i cykelkorgen och pep. När vi sedan kom närmare igen eller cyklade bredvid varandra så blev hon lugn och satte sig.

Maya har slutat att äta på morgnarna. Hon tror nog att hon ska få något annat än sin mat om hon inte äter, men då tror hon fel. Maten kan stå nere eftersom jag bara har Maya. Efter en stund så blir maten mjuk, det tycker hon inte om. Igår tvingade hon i sig maten ändå vid 11-tiden. Annars brukar Maya vakna vid 6 på moorgonen och pipa för att hon är hungrig. Då brukar ändå Anders stiga upp så då ger han henne mat, fast jag har sagt att hon inte ska ha mat när hon piper. Först måste hon vara tyst en liten stund, men Anders tycker synd om henne.

Tomat och rädis plantorna har börjat gro riktigt ordentligt nu. Härligt!

Denna vecka blir det intensivt pluggande för mig. Nästa måndag har jag stor salstenta i matematik :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar