söndag 16 maj 2010

Helgen är slut!

Ja ha nu är denna långa helg slut. Jag har varit ledig i fyra underbara dagar som tyvärr har gått helt för fort. I torsdagskväll hade vi lite vänner på besök. Vi grillade och pratade skit, alltid lika trevligt att ha gäster. Det var roligt att se Valle leka med Cinna som är en 2 ½ årig (tror jag) flicka. Cinna sa sitt till Valle och sedan sprang hon och gömde hans tuggben medan Valle satt snällt och väntade och sedan fick han leta upp det.
I lördags trotsade jag och Valle vädret med att köra och träna för Jea i Veberöd. Så duktig Valle var, det kan ni se på www.jea.se under rubriken video. Vi var där till kl 14, det blev många korta intensiva pass för oss. Jag körde sedan hem med en trött och våt hund. På kvällen körde jag och Anders till mamma och pappa för att äta en god middag. Valle var själv hemma i fem timmar, han låg och sov när vi kom hem. Valle har blivit riktigt duktig nu på att vara hemma själv.

Idag har Anders pappa varit här en liten stund. Det var första gången som Bo var här och han tyckte att allt var jättefint. Ikväll har jag roat mig med att planera lektioner som jag ska hålla i nästa vecka. Tänk att det är sista veckan som jag har praktik, jag har redan varit där i tre veckor.
Det är bara tre veckor tills jag börjar att jobba. Jag ska jobba till mitten av augusti sedan ska jag vara ledig tills skolan börjar i september. Sommaren närmar sig med stormsteg, tyvärr märks det inte på vädret. Nu ska jag och Valle ut och gå en liten runda sedan blir det snart sängen för min del, imorgon klockan 5 är det dags att stiga upp, usch så tidigt!

1 kommentar:

  1. Trevligt att ses i Hörby i helgen som gick!
    Om två veckor bär det iväg till hanhunden :-)

    SvaraRadera