söndag 6 februari 2011

Hundträning

Igår körde jag till Veberöd för att träna rallylydnad med Valle hos Jea. Valle var väldigt okoncentrerad en lång stund men sedan blev han koncentrerad och då gick det jättebra. Vi tränade sitt framför, olika ingångar, halter m.m. När Valle vilade en liten stund så tog jag ut Rossi och tränade lite kontakt och utställning med honom, han var också jätteduktig. Valle fick ännu ett träningspass, det märks att han tycker det är kul att träna. När vi sedan skulle åka hem då ville inte Valle hoppa in i bilen, han ville nog träna mer. När jag körde ifrån träningen så kändes det riktigt bra, jag kände mig väldigt nöjd med träningen och ser framemot årets hundträningar och tävlingar.

Efter träningen körde jag hem till mamma och pappa en stund och fikade samt busade lite med valparna. På kvällen åkte vi hem till Kajsa, Linus och Cinna och åt en god middag och tittade på melodifestivalen. Jag tycker att melodifestivalen har blivit för långdragen, det var bättre förr =)

Nu ska jag gå ut och gå en lång runda med hundarna, när jag kommer hem igen hoppas jag Anders har vaknat så vi kan äta frukost tillsammans. Vår dag idag består av att städa och tvätta bilarna, något som jag faktiskt tycker är roligt att göra.
Ha en riktigt skön söndag!!!

2 kommentarer:

  1. Jag har också en bil som behöver bli tvättad och städad, men till skillnad från dig tycker jag INTE det är roligt. Ring när du får lust att fixa min bil, så kommer jag på direkten!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för att du lämnade en rad i min blogg, alltid trevligt!

    Kul med uppdatering på denna bloggen, nu ser
    vi fram emot tätare uppdateringar & gärna bilder ;o)

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera