torsdag 18 juni 2009

Maya opererad

Vilken omtumlande dag det har varit. Igår kväll såg jag att det droppade var från Maya. I morse vid halv nio tiden åkte jag och mamma med Maya till Dalby veterinären
Det var många tankar i mitt huvud hur jag skulle göra med henne. Tänk om veterinären tvekade på att operera henne, då måste jag avliva henne, min älskade Maya!
Som tur var sa han att det var kart att de skulle operera henne. Trots sina 13 år så såg han inga hinder, borderterrier kan ju bli 16- 17 år.....
Så vi lämnade över henne med ett stort förtroende. Dem sa att vi kunde hämta henne vid 15-tiden. Halv två ringde de och sa att operationen hade gått bra och att vi kunde hämta henne.
Vilken lycka!
När vi kom in så gick de och hämtade henne. När hon såg oss pep hon och viftade på svansen, så skönt! Sedan dess har Maya sovit, helst i min famn. När jag har lagt ner henne i sin korg har hon vaknat och pipit.
Jag gjorde pannkakor som hon fick till kvällsmat. Tänk er själv och äta hård mat när man är ny opererad, inget vidare.

Skönt att jag är ledig ända till tisdag. Det blir en lugn helg med mycket om pysslande med Maya. Hon ska ju bara vara stilla.

Ha en riktigt skön midsommar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar