måndag 14 september 2009

skola, kräftor, motorcykel, sjukdom.......

Så snabbt tiden rinner iväg.

Skolan rullar på som vanligt. Idag fick jag besked att jag kommit in på Pedagogiskt drama. Det är en kvällskurs, så varje tisdag fram till januari är jag uppbokad mellan 17.15-21.00. Så nu läser jag 150%, det ni =)

Jag och Anders blev sugna på kräftor förra helgen så det var bara att åka och handla. Mmmm vad gott det är med kräftor. Varför äter man inte det oftare?!

Anders motorcykel är helt färdig nu, skönt! Det är sant som han säger, vill man ha det ordentligt gjort så ska man göra det själv!. Tänka att det har tagit nästan en hel säsong för att motorcykeln skulle bli körbar!
Nu blir det att köra fast inte på denna motorcykeln som är på bilden. Fast han tyckte den var rolig. Det är Matildas och Kaspers (mina brorsbarn) motorcykel.

I helgen har vi legat nedbäddade. Vi har haft feber och ont i kroppen. Så dåliga vi var i fredags!!!
När jag pratade med Hanna (min systerdotter) i lördags så blev hon lite orolig över att vi fått svininfluensan. När jag och Hanna hade pratat klart sprang Hanna ut på gatan och berättade för sina kompisar att jag och Anders hade fått svininfluensan. Så nu vet väl hela hennes skola om det, ha ha ha.

Igår kväll skulle jag, Anders och Maya gå en långpromenad. När vi kom ner till havet så sa Anders att det är alltid så fint här nere. Om vi flyttar så kommer vi nog att sakna detta. Precis när han sagt detta så började att ösregna!!! Då sa Anders: "Du och dina promenader".
Jag hade regnjacka på mig, men inte Anders. Jag kommenterade att han fått en fin regnjacka av mig =). Det gick fort hem ;)

Nu ska jag läsa kurslitteraturen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar