tisdag 1 september 2009

Tillbaka i verkligheten!

Oj, oj , oj det var längesedan som jag skrev här!

Min motivation till att skriva här tappades när jag hörde att det var en person som klagade på min blogg. Hon var mycket orolig över att jag ska bli lärare med tanke på hur jag skriver här. Denna person har inte sagt det till mig utan beklagat sig till andra. Så fegt, tycker jag!
Då ska jag förklara att på denna sida skriver jag exakt vad jag tycker och tänker. Detta är ingen akademisk textsida!!!

Sommaren har gått fort. Veckan innan skolan började var jag och Anders lediga, skönt. Vi skulle ha åkt till Cypern men pga svininfluensan så blev det inget. Tur är väl det, 108 svenskar har blivit smittade på Cypern.
Jag och Anders planerade dagen som den kom. Att äta lunch tillsammans på Limhamns fisk rökeri var bla en sak som var helt underbar. Det blev många goda fikastunder, det är väl bla det som semestern är till för ;)

I lördags var Anders med sitt jobb på Bakken och roade sig. Under tiden var jag på jaktmässan.
Att vara på Jakt & Fiskemässan på Bosjökloster är en tradition för mig. Vi (jag och mamma) sitter i borderterrier sällskapets monter och gör reklam för denna underbara ras. Detta året var även pappa med, han brukar vara uppe i Dalarna och jaga björn denna tidpunkt på året. Han åker nu på torsdag istället, lycka till pappa!
Vi hade med oss Freja och Mocca som "klapphundar". Jag visade upp Freja när det var dags för den årliga rasparaden, hon skötte sig exemplariskt.

På söndagen träffade jag Camilla (syrran), Robban, Amanda och Hanna. De hade kommit ner en snabbvisit för att leverera Grynets valp. Så söt denna lilla MannaGryn är! Hans nya tilltals namn är Frasse och bor nu mera i Vellinge.

Igår började skolan igen. Jag läser Svenska, Barns tidiga läsning och skrivning. En kurs som jag sett framemot.
När jag såg schemat tänkte jag att det skulle bli en lugn och härlig start. FEL!! Tills på torsdag ska jag ha läst ca 300 sidor, det är 3 olika böcker, ha skrivit läsloggar om dem och besvarat en del frågor. Jag som inte har läst på hela sommaren, hur ska detta gå?!


Så här ser mitt köksbord ut nu mera!

Nu blir det att återgå till köket och böckerna!
Hej så länge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar